Tel: 0341-412897 | klantenservice@kderks.nl

Missie & Visie

Visie 
“Mijn dag is succesvol wanneer iedere klant die bij ons binnenkomt tevreden naar buiten gaat en graag bij ons terugkomt.”

K.Derks

Missie
Bestaansrecht
“Ons bedrijf dankt zijn bestaan aan consumenten die last hebben van hun voeten, of met alleen lastige voeten. Hun enthousiasme heeft ervoor gezorgd dat we ons specialisme op het gebied van pasvorm steeds verder uit konden bouwen: we verkopen damesschoenen van maat 34 t/m maat 46, herenschoenen van maat 38 t/m 52 en kinderschoenen in 6 verschillende breedtematen. Voor volwassenen bieden we breedte C t/m M aan en daarnaast hebben we een ruim aanbod aan wandelschoenen, pantoffels en slippers voor in en om huis.
Schoenen waar geen vijf tenen naast elkaar in passen, schoenen die te slap zijn of met een hakhoogte van meer dan 4 cm kopen we niet in.
Of daarmee droog brood te verdienen is? Natuurlijk is een deel van deze artikelen minder commercieel – dat is inherent aan het leveren van een specialisme. Juist dit specialisme maakt het mogelijk om voor vrijwel iedere voet een passende schoen in huis te hebben. Dit, samen met persoonlijke, deskundige bediening maakt dat we in principe iedere klant tevreden kunnen stellen.”

De TV opnames ‘Altijd Jong’ van RTL4

Ambitie
“Met schoenen die aan de voet passen, maar niet in iemands hoofd, kun je iemand doodongeluk maken. Naar mijn mening zelfs ongelukkiger dan met schoenen die pijn doen. Daarom doen we ons uiterste best om te zorgen dat schoenen elk seizoen mooier worden. De korte communicatielijnen met de meeste van onze fabrikanten en hun open oor helpt enorm om de kloof tussen hippe en goede schoenen elk seizoen kleiner te maken.”

Waarden
“Even terug naar commercie: dat is niet mijn drijfveer. Er zijn collega winkeliers die hun schoenen duurder maken, zodat ze genoeg marge over houden als ze een van/ voor actie doen. Ik doe daar niet aan mee; de consument is niet dom en zeker in deze tijd is het belangrijk om niet te duur te zijn.
Natuurlijk wil ik mijn medewerkers graag aan het eind van de maand uit kunnen betalen en ze liefst ook af en toe iets extra’s geven. Maar het is niet mijn doel om binnen een x aantal jaar in de Quote top-500 te staan, wat een onzin. Nee, ik eet liever geen droog brood, maar één plakje kaas erop is genoeg. Dubbeldik beleg is nergens voor nodig, daar word je alleen maar dik van.”

Toekomst
“Sinds 2008 ervaren we dat onze klanten kritischer en veeleisender worden. Als de klant voorheen niet kon kiezen, was het vaak zo dat hij zei: “Ik neem ze allebei – of alle drie.” Die tijd is echt voorbij.
Bij jonge ouders zien we steeds vaker dat ze meerdere winkels af gaan en bij elke zaak een paar schoenen apart laten zetten om even na te denken. Ouders die op zaterdag van ’s morgens 10:00 tot ’s avonds 17:00 uur met hun kleuter op pad zijn om de mooiste schoenen te vinden zijn geen uitzondering meer, sommige doen dit meerdere zaterdagen achter elkaar voordat ze uiteindelijk een beslissing nemen.
Ons antwoord op deze ontwikkeling is ons focussen op waar we goed in zijn: het grootste assortiment dames-, heren- en kinderschoenen in de wijde omtrek, voeten op blijven meten, eerlijk en deskundig advies geven en zorgen voor een scherpe prijsstelling. En voor wie extra op de prijs wil letten hebben we tegenover onze winkel een outlet.”